annons från splinx

torsdag 4 juli 2013

Mina Erfarenheter

  • Välkomna igen…varför sitter jag med en verksamhet som skall rikta in sig på människor som har någon form utav funktionsnedsättningar?Jo, det ända svaret som jag själv kan ge svar på, jo det är bara för att dels så har jag själv arbetat med människor som har alla möjliga funktionsnedsättningar och har i mitt arbete stött på olika människor som har olika behov, sedan så står detta ämne väldigt varmt om hjärtat.

    Dem här människorna har också ett värdigt liv och har lika rätt som vi alla andra att kunna leva ett normalt liv som möjligt och att dem skall också kunna få leva på lika villkor som vi alla andra gör.
    Ända sedan som en blev sjukskriven och fick inte själv den hjälpen ifrån sitt vardagliga arbetsplats, ja då blev det så att en sade upp sig och började att nysta i att starta upp en egen verksamhet inom funktionsnedsättningområdet.

    En annan person som jag då känner att detta område med olika människor som har olika behov utav hjälpinsatser, dem vill jag själv hjälpa till och att dem också skall kunna få leva ett sådant normalt liv som möjligt.

    Stötte på ett antal människor med många olika hjälpbehov och inte fick det som dem har rätt till…nja, det är inte bara att lägga ner sig utan man måste kämpa vidare enligt dem svenska myndigheterna…men nu får man inte så mycket hjälp om man inte har någon i närheten som kan myndighetens språk etc.


    När en som jag själv då, sade upp mig ifrån mitt dåvarande arbete som personlig assistent, ja då hann jag vara med om ett och annat och hann och se det mesta och dem här människorna kan faktiskt mer än vad vi vanliga människor har kunnat gjort på länge.

    Varför ta bort detta för dem här människorna…?När någon person som sitter inne med en insats som dem har rätt till och får ett avslag, ja det blir det ett förödelse för dem människorna/personerna, och varför låta detta bli ett passè för dem här?

    Nej, det är därför som jag själv driver idag denna verksamhet och jag driver även frågor som rör barn och ungdomar som har någon form utav funktionsnedsättningar med familj och även familjer med olika symtom eller sitter ikläm med olika myndighets-”rappa kalja” snack och inte får någon som ”lyssnar” och ingen hjälp, ja då skall det kännas bra att det finns en byrå som har detta och kan detta vad det handlar om inom myndigheternas rappakalja.


    Har man nu hamnat snett inom myndigheternas stolar-ja då kan man vända sig hit till denna byrå och få hjälp med det mesta som rör frågor inom funktionsnedsättningar och ända till frågor som rör alla frågor inom umgängesrätt med barn och ungdomar och olika vårdnadstvister…här har denna byrå börjat att utöka sina resurser…

    Har man fastnat inom myndigheternas stolar och blivit illa behandlad, ja då kan man vända sig hit.

    Är det något som jag inte kan, ja då tar jag reda på detta eller forskar mer om detta och återkommer till den blivande kunden inom 12 timmar.
    Alla dem här frågorna ligger varmt mig om hjärtat, så är det något som jag inte kan, ”ja det tåls inte att ta reda på”-ett utav dem svenska ordspråket.


    Har man fastnat inom något inom myndigheternas stolar, ja då kan man vända sig hit.

    Har man stött på något…vänd er hit.
    Mitt egna företag kan kanske vara till någon hjälp.
    Mycket välkomna till en mycket annorlunda byrå.

    Lindashjalp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar