annons från splinx

onsdag 24 april 2013

Mina uppdateringar...hur man kan starta en egen verksamhet utan att det kostar skjortan...

Välkommen tillbaka hit igen till min enkla sida….jag själv tar upp lite om hur det kan vara möjligt att kunna starta upp en egen verksamhet utan att det kostar en förmögenhet…hur är det möjligt? undrar nog många, men det behöver inte kosta en förmögenhet…
Jag själv gjorde en riktig omvändning om detta med att starta upp en egen verksamhet…detta kostade inte mig en  enda krona när jag startade upp min egna verksamhet.

Nu undrar nog ni alla, hur är det möjligt med detta? Jo, det enda som kostade mig, det var mitt ”gamla jobb” som jag sade upp mig ifrån,det kostade mig en hel del, men det var det  värt varenda krona som gjorde att jag sade upp mig ifrån mitt gamla jobb. varför jag sade upp mig ifrån mitt gamla jobb, det var att dels så var jag sjukskriven för en inflammation i en fot och sedan så blev man behandlad  orättvist och att min gamla arbetsgivare ”vägrade” att göra en förflyttning för mig..jag var även skyddsombud och begärde att få arbeta med skyddsombudsfrågor och fackliga frågor, men icke sa nicke, tyvärr gick inte detta, utan då hävdade dem att det var arbetsgivarens bord att sköta detta med skyddsombudsfrågor, att det låg på deras bord m.fl.
Nu var jag anställd hos ett privat företag som har blivit jätte stort och har kontor över hela landet, men det kontor som jag arbetade för låg eller ligger i Karlstad. Nej, då blev man lite trött på detta, ja då tog jag faktiskt det drastiska beskedet att jag säger upp mig istället. Innan jag sade upp mig, ja då var jag sjukskriven först, tog tjänstledigt i 6 månader och detta varade fram till min semester som jag hade då i juli månad, tog ut semestern och efter detta så passade jag på att säga upp mig från en fast anställning till att starta upp en egen verksamhet.
Nu ett år efter detta så har det bara gått framåt för min verksamhet och det är jätte kul med att ha egen verksamhet…man kan bestämma själv hur man vill lägga upp sin dag… jag som då har familj och barn, jag har valt att vara tillgänglig både via telefon och via mail. Telefon är jag tillgänglig alla vardagar mån-fre:09:00-18:00. Jag ger ut rådgivning över telefon och även via skype och mitt skype namn är:lindashjalp. Rådgivning som jag ger ut är då…om hur man kan hjälpa sina egna vårdtagare/patienter som man kanske själv arbetar med, hur man kan hjälpa dem med olika ansökningar som dem kanske vill ha hjälp med- det kanske gäller att vilja ansöka om olika hjälpinsatser såsom att få en personlig assistent eller ledsagare, hur man kan ansöka om detta eller om man har fått en ansökan avslag och hur man kan gå vidare med en sådan ansökan- det ger jag ut som råd och hjälp, hjälper också till med att en kund ringer till mig eller mailar till mig, man får ringa och göra en bokning till mig, jag kommer ut till den blivande kunden och träffar kunden personligen istället för att kunden skall besöka mig.
man kan kalla mitt företag för den ”rullande verksamheten”-alltså ett mobilt företag, d.v.s att min verksamhet kommer till kunden istället för att kunden skall komma till mitt företag.
jag kör även mycket annat också- man bokar mig, jag kommer ut till den blivande kunden, jag handlägger allt på plats, jag delar även ut information bland skolor-alltså jag åker ut på olika föredrag/föreläsningar ute på skolor om hur man kan starta upp en egen verksamhet och vad man skall tänka på och vad man skall rikta sin verksamhet mot-alltså vilka kunder man kommer att ha etc.

Hur jag själv gjorde detta…ja det är mycket enkelt-jag gick in på bolagsverket och väl inne på deras sida så finns det en liten sida där som man kan gå in och anmäla sig för att starta eget företag. man kan anmäla sitt blivande företag och man fyller i affärsplan m.m. Sidan dit om det är någon som funderar på att starta upp eget företag och anmäla att man vill starta eget:besök denna sidan…http://www.bolagsverket.se
Väl inne på denna sidan- ja då kan man se olika sidor om b.la om hur man kan gå tillväga med att starta eget. man går bara in på den sidan och där länkar dem vidare om hur man kan gå tillväga. Det kostar inget att starta och registrera ett blivande företag genom bolagsverket och gör man detta genom bolagsverket via nätet så är det gratis, men om man vill skydda sitt ”varumärke el att man vill att sitt företag skall bli patentskyddad” ja då kostar det några kronor, men att registrera och starta upp ett eget företag/verksamhet- det är gratis och det bästa man kan göra, det är att man går in på bolagsverket och registrera sitt företag och sedan att man lägger upp en affärsplan-det är gratis genom bolagsverket. Detta gjorde jag när jag starta upp min egna företag/verksamhet.
Nu har det gått lite mer än ett år sedan jag starta upp min verksamhet och jag har bara fått bra respons och det är många företag som ringer eller mailar till mig om deras produkter m.m Dem flesta hittar mig genom eniro eller på nätet. Har också hemsida för mitt företag och sidan dit är om man vill besöka mig…http://hjalpline.wix.com/lindashjalpbyra
Tips till er alla som funderar på att starta upp en egen verksamhet…gå in på bolagsverket och registrera ert blivande företag och affärsplan och skicka in detta till bolagsverket online…efter detta, ja då tar det oftast 1 -2 månader för att få företaget att bli registrerat. Det går mycket fortare om man skickar in denna ansökan direkt genom online-alltså elektroniskt. Min verksamhet tog det dryga 1 månad att bli registrerat och att man får kalla sig för egen företagare. Nu sysslar jag med lite blandat, men det mesta riktar jag in mig till människor som har olika funktionsnedsättningar, hjälper dem så att dem kan få leva ett sådant normalt liv som möjligt-att dem kan få samma rättigheter som vi alla andra har..m.m
Riktar även in mig till all personal inom offentliga och privata sektorn-olika företag kan ”hyra eller boka mig för något s.k uppdrag som dem vill att jag skall hjälpa dem med etc. Jag själv håller föredrag för olika skolor för deras elever m.m om hur man kan starta upp eget företag och om hur man kan tjäna pengar på att leva som egen företag. jag håller även föredrag för elever ute på skolor om hur det var att växa upp i en familj som min egna pappa försvann ifrån vårt liv och sedan tog jag själv upp jakten efter sökande efter min pappa, idag så har jag en daglig kontakt med min pappa idag. Håller också även föredrag på skolor om mobbing etc. Nu kan man ringa eller maila mitt företag och få rådgivning gratis via telefon el mail och vill man prata eller vill göra en bokning online…ja då kan man även kontakta mig genom skype och mitt skypenamn är:lindashjalp.
Hit till skype kan man gå in och få rådgivning gratis och man behöver inte bekosta sin egen telefonräkning utan då kan man använda sin dator och koppla upp sig på skype och kontakta mig genom skype om mankänner för det. Som det är beskrivet, ja, jag är tillgänglig genom telefon alla vardagar mån-fre:09:00-18:00 och även via skype mån-fre:09:00-19:00. Vill man inte kontakta mig genom telefon, ja då går det lika bra att kontakta mig genom mail och via mail kan man kontakta mig dygnet runt, jag svarar alltid på er frågor genom mail inom 24 timmar. Har man fler funderingar etc till mig och min verksmahet eller om det är något man vill ha hjälp med- ja då är ni hjärtligt välkomna till min verksamhet.
Här ute online finns jag tillgänglig dagligen…är jag inte online, ja då är det bara att sända mig ett mail om sina funderingar och mailadressen är:hjalpline@gmail.com el lindashjalp1@hotmail.se. Skriv ett par rader om er funderingar, jag kontaktar er inom 24 timmar. Vill man ha hjälp ganska omgående-ring eller kontakta mig genom skype, så länge jag är online så kan man kontakta mig genom skype.
Jaha, det var en hel del uppdateringar om mig och min verksamhet…vill man ha mer tips om hur man också kan tjäna pengar på sin blogg etc…ja bli medlem här gratis och börja tjäna pengar på er blogg redan idag…besök hos här…http://fames.se/lindashjalpbyra?u=12/436/blogfame
http://fames.se/lindashjalpbyra?u=19/436/blogstartse
Detta är en hel del uppdateringar om just om mitt företag/verksamhet och om vad jag arbetar med till vardags och att jag har även familj och tre barn och man kan faktiskt arbeta hemifrån med sin verksamhet även om man är både småbarn och tonårsmamma, detta går om man bara kan priotera om vad som är arbete och privat. Det går att kombinera arbete och även kunna umgås med sin familj, det har blivit mycket enklare nu att umgås med familj och vänner och bekanta på ett mycket smidigare sätt än jag hann att göra förrut. När man arbetade som jag gjorde i mitt gamla arbete, ja då hände det att jag kunde åka tidigt på morgonen och vara hemma sent på kvällen och det var kanske bara att när man åkte på morgonen och kom hem sent på kvällen, ja då var det bara att vända i dörren- alltså man kom hem sent och gick och lade sig och sova och sedan upp tidigt för att sätta sig i en kall bil och så här fortsatte det sig både vardag och som helg.
Nej jag har inte ångrat mig en sekund att jag sade upp mig från mitt gamla jobb och starta upp egen verksamhet, utan tvärtom, det har blivit mycket ”roligare” att gå till arbetet som då är mitt hemmakontor och att jag får vara hemma med mina barn och kunna vara hemma när dem kommer hem ifrån skolan, det är den bästa presenten man kan få, ja mina barn tycker att det är mycket roligare att ha mig hemma nu än det var när jag var borta hela dagarna och många kvällar.
Nja, det är väl lite om hur man kan gå tillväga med att starta eget företag/verksamhet…
Har man funderingar eller vill boka mitt företag, ja jag handlägger dem mesta och flesta ärenden, det är bara att maila eller kontakta mig genom skype eller genom telefon.
Mina uppgifter till mitt företag finner man på hemsidan…
besök mig gärna där ute om ni vill och vill man göra en bokning, ja då kan man gå in på hemsidan också eller kontakta mig genom telefon eller skype och mail.
Jag kan också passa på att göra er uppmärksamhet på att jag har även en produkt som går att beställa direkt genom mig här och och det är denna fantastiska grillsås som man även kan ha som bordssås eller till tacos.
Beställ denna unika sås direkt genom mig och besök denna sidan för en beställning omgående…efter er beställning, sänd ett mail till mig om namn och adress, då skickar vi produkten fraktfritt och vi står för både frakt och portot.
Passa på redan idag om denna produkt och gör er beställning redan idag….http://hjalpline.wix.com/lindashjalpbyra#!kp-nu-sida-nyheter/ckrh

Grillsås i 3-pack











Mycket välkomna hit till mitt egna verksamhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar