annons från splinx

söndag 12 maj 2013

Dagliga händelser och syn på allt...allt emellan himmel och jord...

Godkväll mina vänner där ute...hoppas att ni alla där ute mår bra och att ni har haft en bra helg...
Nu väntas det en ytterliggare en ny vecka med nya upptåg...
En som då har sitt arbete på hemmaplan, ja jag själv behöver ju inte ha så raskt bråttom med mina dagliga arbetsuppgifter, ja om jag inte vill, men nu kör jag på att jag skall vara tillgänglig alla vardagar mån-fre:09:00-18:00.
Tycker att det är rätt bra att ha sina tider så, bara för att mina tre barn går i skolan, ja inte den minsta, den har jag hemma, men mina andra två barn har jag i skolan på dagarna.

Detta är rätt bra, och en annan får mycket gjort också.
Detta med att ha sitt arbetskontor i hemmet, det är rätt bra, tycker jag.
Jag behöver inte bekymra mig om lokalhyra etc.
Nu kör jag också på att jag skall vara tillgänglig även på skype och även på dem andra chattdialogrutorna som finns tillgänglig på en del utav mina sidor som jag har.
Detta med min chattdialogrutorna, dem har jag haft lite uppdateringar och serverarbete på, men nu f.r.o.m imorgon så kommer jag även att vara tillgänglig på denna chatt också som finns utlagd här ute på denna sida.

Ni alla är så hjärtligt välkomna hit till mig och vill man fråga mig om något så är det helt okey att kontakta mig.
Som jag har påpekat tidigare om mitt arbete, så arbetar jag med frågor som rör olika funktionsnedsättningar och dess problematik.
Jag har mångårig arbete med dem problematik som kan uppstå och när jag själv var ute och arbetade som assistent åt människor som har någon form utav funktionsnedsättningar, då när jag själv blev sjuk och sjukskriven för en inflammation i en fot, ja då bestämde jag mig att jag ville göra något nytt och då blev det att jag startade upp en egen byrå där jag tar emot rådgivningar för allt som har med funktionsnedsättningar att göra, jag träffar kunderna och dem blivande kunderna i deras hem eller om dem så önskar, på något annat neutralt mark, ja låt säga på något cafè el liknanden.
Mitt kontor blir då omvandlat till ett mobilt kontor där jag tar med mig mitt kontor till kunden istället att kunden skall besöka mig.

Kan inte kunden komma till mig, ja då har även kunden även möjlighet att träffa mig genom datorn, alltså kunden kan kontakta mig genom skype och på så vis kan jag hjälpa den kunden genom datorn och ge rådgivning och även kanske kan vara till någon stöd för just den kundens behov.
Alla vi människor har ju rätt till vår integritet och jag då som rådgivare har även tystnadsplikt gentemot kundens integritet...
Här kan kunden även få vara anonym och vill man ha hjälp med sina svåra stunder eller känner man att man inte blir riktigt hörd ifrån myndigheterna, ja då kan man få hjälp genom min byrå.
Hjälper till och stöttar den vederbörande kunden och deras behov, och just detta med funktionshinder och olika funktionsnedsättningar, detta blir aldrig riktigt tagen på allvar, när det gäller myndigheter...dem vill ej ta ansvar för dem människor som har någon form utav funktionsnedsättningar, det är därför som jag själv bestämde mig för att jag ville göra något eget och här har jag en byrå som jag kan lägga upp min dag utefter hur mina kunder kontaktar mig, men jag ser alltid till att jag skall vara tillgänglig både genom mail, genom skype, chatt genom här och även genom telefon.

Nu skall min dialog med chatt vara igång f.r.o.m imorgon måndag och även skype skall vara igång också.
Mitt namn på skype är: lindashjalp.
Ute på skype kan man kontakta mig när som helst och telefon är jag tillgänglig alla vardagar mån-fre:09:00-18:00 med ett undantag att man kan kontakta mig genom telefon även på lörd och sönd..men då mellan 10:00-13:00.
Jag handlägger det mesta som rör funktionsnedsättningar och dess problematik.
Tycker att dem människorna som har någon form utav funktionsnedsättningar, dem skall också kunna få leva som vi alla andra och kunna få ha en vardag som vi alla andra.
Vi är ju människor allihopa.

Mycket välkomna till en byrå som tänker lite längre än vad andra byrå/myndigheter gör.
Har man någon fundering, ja då är det bara att kontakta mig, antingen här ute eller via min hemsida:http://hjalpline.wix.com/lindashjalpbyra
Också genom skype och via telefon, men även genom mail.
Mailadressen är:hjalpline@gmail.com och även genom detta också:lindashjalp1@hotmail.se.

Mycket väsen för ingenting, men nu finns jag tillgänglig här och välkommen åter igen hit...

Tack och ha en skön vecka allihopa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar