annons från splinx

lördag 11 maj 2013

Mina egna uppdateringar igen...


Mina Uppdateringar igen...


Välkomna tillbaka till mig igen...skulle redan i onsdags den  2013-05-08 puplicerat detta, men då lade mitt företags bredband ner och kom igång redan på torsdagen den 2013-05-09  efter en långvarig driftstörningar som har åtgärdats nu.Men är tillbaka igen, över till ett annat ämne...har arbetat mycket med mina egna arbetsuppgifter som rör frågorna handikappfrågor eller om man skall uttrycka sig mer intensivt och mer bättre ingående när det gäller detta stora ämne: funktionshindrade människor.
Detta ämne brinner jag själv för och har själv arbetat i många år med dem här människorna och om jag själv fick säga detta själv...detta är ett ämne som rör många och många kanske sitter där ute och vet inte hur man skall gå tillväga med olika frågor och då måste man vara beredd att ta emot dem här människorna, dem människorna som kanske inte kan uttrycka sig som en annan "vanlig svensson" kan göra.

Detta arbete är ett stort ämne idag och det är många idag som sitter där ute och inte får någon hjälp utan dem får anlita sina anhöriga eller en god vän som kanske inte sitter med dem kunskaper som en annan gör.
Deras anhöriga kanske inte heller har tid och ork för att hjälpa till med dem praktiska detaljerna när det gäller att få hjälp med att få en beviljad assistans eller att få beviljad en ansökan som rör sitt funktionshinder.
Har man någon "kär vän eller någon anhörig" eller någon som man kanske vet att den skulle behöva lite hjälp på traven, vänd er till denna verksamhet som har dem kunskaperna och vet vad man "pratar om".
Jag och mitt företag/verksamhet kanske kan vara till någon hjälp.
ger ut rådgivning över mail eller per telefon och även på "rullande fot" alltså då menar jag att om man ringer eller mailar till mitt företag, då kommer jag till kunden- ett finare ord- alltså är mitt företag eller min verksamhet omvandlas då till ett "mobilt kontor"-mitt kontor kommer ut till kunden istället för att kunden skall komma till mig personligen.

Tycker att kunden skall få känna sig "hemma" och att har man svårt att få tid att hinna med, ja då tar jag mig an kunden i deras egna hem eller om kunden väljer att befinna sig någon annanstans-d.v.s. på ett cafè eller liknanden.
Kunden avgör själv vart jag och min verksamhet skall möta upp den kunden.
Anser att kunden skall få känna sig hemma och välja själv...vill kunden vara i hemmet, ja då kommer min verksamhet till kundens hem istället för att kunden skall besöka mig på mitt egna kontor.
Kontoret bedrivs som ett "rullande fot" kontor.

Detta med att många människor idag lever med ett funktionshinder, det blir ett hinder för dem människorna som lever med detta och att många utav dem inte får den hjälpen som dem har "rätt till" för hjälpinsatser eller vad det nu kan vara.
Många utav er människor som sitter med någon form utav funktionshinder och inte har möjlighet att få den hjälpen eller att man inte har den riktiga orken att driva sin "fråga" vidare, dem kan kontakta mig och min verksamhet.
Jag är tillgänglig alla vardagar mån-fre på telefon eller via mail.
Är också tillgänglig via skype och mitt namn på skype är: lindashjalp.

Detta med att många människor som sitter med olika funktionshinder, alla ni människor skall också kunna få leva ett sådant bra och normalt liv som möjligt och att ni alla som sitter med någon form utav funktionsnedsättningar, ni skall också kunna få samma rättigheter som vi alla andra har.
Detta försöker jag och min verksamhet att få en ändring på...alla ni som sitter med någon funktionsnedsättning och har fått ett avslag på en ansökan på att få beviljad assistans el dyligt, detta försöker jag att göra en ändring på och alla dem som ansöker och får avslag på sin ansökan, dem människorna skall kunna få lättare att få sin ansökan beviljad och det är där som jag och min verksamhet försöker och vill få en ändring på.

Varför skall alla andra människor få rätt och inte dem som har någon form utav funktionsnedsättning, att dem också skall kunna få samma rättigheter som vi alla andra har.
alla vi människor har faktiskt samma värde och inte tvärtom.
Nej, ni alla som sitter där ute med någon form en ansökan eller dyligt och tycker att man har "hamnat emellan olika stolar", ni har lika värde!
Stå på er!

Nu behöver inte sin fråga gälla bara om funktionshinder, utan jag själv och min verksamhet tar mig an dem mesta och dem flesta problem som kan uppstå när det gäller olika myndigheter.
Komihåg att ni alla där ute har lika värde och att ni alla har faktiskt lika mycket rätt som vi alla andra har.

Lägg detta på minnet...."Lika barn, leka bäst"...
Ni alla där ute med olika funktionsnedsättningar eller andra problem, ni har faktiskt lika värde och ni har lika mycket rättigheter som vi alla andra.
Sitt inte inne med för länge med en problemlösning eller en förfrågan, ja det kan handla om det mesta...kontakta mitt företag...jag kan kanske vara till någon hjälp.

Nej, detta med att många får avslag på olika ansökningar, detta vill jag och min verksamhet få en ändring på.
Ni alla har lika värde och rättigheter som vi andra.
Detta med funktionsnedsättningar....denna fråga borde komma upp till ytan mer och mer och att man får en riktig debatt om detta och att kommuner och många myndigheter kan få en "annan syn på det hela".
Funktionsnedsättningar brukar ofta "glöms bort" i massmedia.
Min egna verksamhet vill få denna fråga att detta skall lyftas fram mer i massmedia och överallt....
Alla vi människor har faktiskt lika värde....

Om vi alla gjorde en gemensam debatt om denna fråga om alla vi människor som har någon form utav funktionsnedsättningar, då skulle alla myndigheter (kanske) få sig en bakläxa.
Vi alla har faktiskt lika värde, vi är ju människor allihopa och vi är ju vuxna allihopa och barn och ungdomar har också lika mycket värde.
Nej, alla ni som sitter på olika kommuner eller myndigheter, skärp er med er beslut och handläggningar....vi är också människor med samma och lika värde.


Meningsfulla livsvillkor för personer med psykiska funktionsnedsättningar och andra funktionsnedsättningar, alla ni människor har lika värde som vi andra...


 

Nåja, hoppas nu att detta kanske ger en tankeställare till er alla som sitter på olika myndigheter, att ni får upp huvudet/ ögonen att alla vi människor som har någon form utav funktionsnedsättningar el dyligt att vi också är människor och att vi också har lika värde.

Okidoki, det är var en liten som blev stor uppdateringar om ditt och datten, men det är vad dem på olika ämnen som jag och min verksamhet försöker få en ändring på.

Hoppas att ni alla där ute har fått en liten smak utav det hela....
Hoppas också att ni alla vill återkomma hit snart igen och håll utkik efter mina uppdateringar och annat skoj som hela tiden dyker upp som kommer att läggas ut och blir puplicerat...

Mycket välkomna åter snart igen....

Ha en bra natt och även en god helg


Tack för ordet!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar