annons från splinx

lördag 5 januari 2013

Härliga Trettondagshelg m kaffe igen



Goddag till er igen m kaffe!

Ja, nu sitter man nu här igen och med en kopp kaffe och det är den första koppen med kaffe för idag, ja det blir nog mera koppar med kaffe under dagen.
Ja det blev redan den andra koppen med kaffe.

Ja vad gör en sådan person som jag en lördagförmiddag och det är också helg för oss som bor här hemma i Sverige.
ja vi har ju en helg som kommer efter julen och den kallas trettondagsafton och den är ju egentligen en vanlig helg, men det är en helg där det är slutet på julhelgen och man skall förbereda sig för att kasta ut sin julgran o.s.v.
Sin julgran, den kastar man ut runt den 12 januari och det kallas också för tjugonde dag knut.

Vi här hemma kommer att kasta ut våran gran redan denna helgen, nej det är slut på våran jul här hemma iallafall.
Hur det ser ut hos er alla andra och hur ni gör när ni kastar ut er gran o.s.v.-ja det är faktiskt-det kan se väldigt olika ut hos var och en .
Men vi här hemma kastar ut vår gran denna helg iallafall.

Nå nu är det slut på julhelgen iallafall och nu ser vi fram emot en ljus och härlig vår.
Vi kommer att förbereda oss för att våren skall komma.Ja nu är det fortfarande vinter-och denna vinter brukar vara lång-den är ju ända fram till mars och in i april månad ibland.
Nu är det ett nytt år och hoppas att detta år skall bli väldigt bra och att året skall bli bättre än det föregående år.
Ja, så gör vi här hemma  i vår familj etc.
Nja-det är faktiskt mysigt och härligt när julen kommer och man samlar ju ihop alla nära och kära till en hederlig julledigt och man får vara tillsammans allihopa och äta riktigt med god mat o.s.v.

Nu var ju vi hemma själva på självaste julafton då tomten kommer med paket o.s.v.
Det var den bästa julen som jag kommer att minnas för denna gång.
Vi själva gick här hemma och riktigt rodde om varandra och riktigt myste här hemma med allt, vi tände en brasa och grillade faktiskt maschmallows i vår braskamin-det var faktiskt riktigt mysigt.
Det var den bästa julaftonen på jätte länge.
Hur kommer nästa julhelg se ut-ja det är ingen som vet-det ända som mina barn vet, det är att tomten kommer då-mina barn tror faktiskt på tomten iallafall.

Nå det var dè det.
Nu ser vi fram emot en mycket ljusare tid och hoppas att det nya året skall bli till det bättre.
Som det är sagt tidigare så arbetar jag med människor som har någon form utav funktionsnedsättningar och dess problematik som kan uppstå.
Jag själv och mitt egna företag som jag arbetar med-jag kör på som vanligt igen nu efter dem julledigheter.
kontoret är öppet för rådgivning o.s.v f.r.o.m. måndag den 7 januari-2013.
Jag handlägger då all rådgivning genom telefonkontakt eller per mail.

Kan nu inte den blivande kunden komma till mitt företag-ja då kommer jag och mitt företag ut till er kunder istället.
Jag kommer snart ut med ett helt nytt nyhetsbrev om mitt företag och vad jag arbetar med.Dem som är intresserad utav att få detta nyhetsbrev skickad till sitt mailadress-dem eller ni där ute kan sända ett mail till min mailadress och ge en förfrågan till mig om nyhetsbrevet-då skickar jag detta nyhetsbrev till er mailadress.
För att få detta nyhetsbrev-sänd ett mail till denna mailadress: hjalpline@gmail.com.

Nå, allt om mitt företag och vad jag arbetar med kommer att stå på nyhetsbrevet.

Men som jag har delat ut tidigare så kör jag i egen regi och det är inriktning på sociala aspekter och det menas då med att det handlar om människor som har någon form utav funktionsnedsättningar och dess problematik som kan uppstå i många fall.
Jag riktar in mig till alla människor som har någon form utav funktionsnedsättning gammal som väldigt ung i åldrarna, ja ända ner till tidigt i skolåldern-till barn som är på förskola-dagis och till människor som är väldigt gammal-ja nu är det väl lite att ta i men det är ända upp till vuxen ålder om jag får säga detta med ett finare ord.

Ung som gammal kan vända sig till mitt företag om hjälp o.s.v.
Har det uppstått något problematik runt en person eller om ni där ute har någon närstående som har dem problemen och vet inte idag hur ni skall bära er åt ert problem-vänd er till mitt företag-jag kan kanske vara till någon hjälp-
Mitt företag tål att testas.

Vänd er till mitt företag om ni har något att fråga eller om ni har något som mitt företag kan stå till tjänst med.
Mina öppettider per telefon & besökstider och telefontider är alla vardagar mån-fre:09:00-18:00.
Alla ni som sitter med någon anhörig eller liknande problematik-ni kan vända er till mitt företag.
Under storhelger o.s.v-då nås jag bäst via mail-men det går att ringa hit också.
Kontorets telefonnummer kommer också att stå på nyhetsbrevet, men också på vår nya hemsida som kommer att gå live under denna helg.
Jag och mitt egna företag kommer ut också med en helt och ny-fräsch hemsida där det kommer att stå vad jag handlägger och vad jag arbetar med.

Nå, det var lite men långt/kort inslag här, men jag uppdaterar dagligen-försöker iallafall att uppdatera dem sidor som jag har ute live dagligen-ja då kan ni som är där ute vara med och läsa om vad som händer och sker med mig och mina galna upptåg o.s.v.
Va med och följ även mig via sidan twitter, där finns jag också och även på google+.
Sidan till twitter är: www.twitter.com/koling14.

Nå det var lite utav varje här idag och nu skall jag ta mig ytterliggare en kopp kaffe som en avrundning på denna dag som jämt har börjat.

På återseende, vi hörs snart igen!

Återkommer snart igen!

Tack för att ni vill vara med och följa mig här ute.


Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar