annons från splinx

fredag 4 januari 2013

Mitt Morgonkaffe




Godmorgon med dopp!

Godmorgon till er allihopa, ja nu är man nästan helt vaken, jo man är väl uppe med fötterna och sitter nu med den första kaffekoppen i handen.
Dè är det som är det allra bästa med att vara egen företagare, man kan börja sin arbetsdag med en kopp kaffe och sedan sitta och småprata över köksbordet med resten utav familjen.
Dè är det bästa med att börja dagen med en kopp kaffe och sedan ta det lugnt, ja har man inte någon kundbesök eller så ja då kan man ta det lugnt.

Nu arbetar jag med människor som har något med funktionsnedsättningar att göra och dem människorna har då möjlighet att kontakta mig genom telefon eller mail om dem har fått något negativt besked ifrån någon kommundel eller så som då har handlagt deras ärende & det har gått över till ett avslag-där tar jag och mitt företag vid och kan förlänga deras ärende och att det blir i nästa omgång ett ja-dem får sitt beslut omvandlat till att dem får rätt och även kan gå vidare och få leva ett sådant liv som vi alla andra gör-deras vardag kan bli lika som vi alla andras liv.

Ja nu är man inne redan på sin andra omgång med kaffekopp-har man vaknat till liv ännu tro?Jo lite grann börjar man att vakna till liv och få pigga ögon.
Som jag har beskrivit tidigare om vad jag arbetar med-det är då att jag kör på att hjälpa till med dem människorna som har någon form utav funktionsnedsättningar och att dem har själva ansökt om olika hjäpinsatser som dem har rätt till-efter allt så får dem ett avslag som gör att deras liv slås i spillror-men nu finns det hjälp att få-nu arbetar jag med mitt företag om detta-vi handlägger det mesta ansökningar etc som har med funktionsnedsättningar att göra och även har rådgivning på rullande fot-det menas då med att man ringer eller mailar till mig och vill boka mitt företag-efter den bokningen så kommer jag ut till den blivande kund och handlägger allt hos kund och så får dem eller ni som vill boka mitt företag-får även rådgivning på plats.

Det var lite kort om allt idag....nja jag återkommer igen under dagen igen.
Fram tills vi hörs igen-ta er en varm kopp kaffe och njut utav denna fredagförmiddag.

Mycket Nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar