annons från splinx

onsdag 30 januari 2013

Mina upptåg om mina erfarenheter

Hallå igen till er alla...jag skrev senast igår om hur jag startade upp min verksamhet och varför...nu kommer det en uppföljare till varför...och varför jag ville starta ett eget företag.
Som i tidigare inslag om mig och mitt företag el egen verksamhet...berättade att hur jag kom på idèn om att starta upp en egen verksamhet...
Som det är sagt tidigare..jag arbetade hos ett företag som är idag i privat regi och som har avtal med olika fackförbund och detta företag driver idag en byrå över hela landet om att dem anlitar eller anställer personal som kan arbeta som personlig assistent till människor som har någon form utav funktionsnedsättningar etc.
Detta företag började jag att arbeta hos för dryga 10 år sedan-ja det skulle ha blivit 10 år i år till hösten.

Jag sade upp mig för ungerfär 4 år sedan och under den tiden så var jag också sjukskriven för en infektion i en fot och som jag än idag har problem med.
Under dem här åren som jag var anställd hos detta företag som anställer människor som har personlig assistent utbildning eller som kan arbeta och har arbetat som personlig assistent förrut-ja då var det jag som nästan var "spindeln i nätet"-alltid jag som var med och ordnade upp allt och sedan när man då blev även skyddsombud och skulle börja att ordna upp alla klagomål som man fick in ifrån kunder och även personal som råkade illa ut eller liknanden-ja då blev man själv sjukskriven och efter detta så ville man gå tillbaka till sitt arbete, men fast med andra arbetsuppgifter-ja då gick det inte och jag bestämde mig då att jag skulle göra något annat och sade upp mig efter detta.

Det började faktiskt att urarta sig på detta företag redan efter man hade varit där och arbetat i snart fem år och det blev värre och värre och även kontorspersonalen blev ju också utbytta m.fl-nej det blev ingen ro att fortsätta att arbeta där och sedan så rullade bara på att jag sade upp mig och här sitter jag idag med en egen verksamhet och allt.

Men jag började min arbetskarriär inom vården direkt efter gymnasiet och jag började att arbeta som sommarvikarie på ett ålderdomshem och där blev jag kvar i ungerfär 2 och ett halvt år, sedan jag flyttade neråt smålandstrakterna och hamnade inom industrin, efter det så flyttade jag upp till värmland efter jag hade börjat att bilda en familj-jag fick en dotter på vårkanten år 1998 och var mammaledig i två år och efter det så sprack min karriär som en familj och flyttade med min dotter till en annan stad och ja, dem åren bara rann iväg och jag hamnde tillslut i en vårdnadstvist som varade i tio år ungerfär...


Flyttade upp till värmland, började att studera till personlig assistent samtidigt som jag log i vårdnadstvist med min dotters pappa-ja jag hamnade tillslut att börja att arbeta för detta företag och jag lyckades att träffa ytterliggare en ny man  i min bana utav karriärstegen o.s.v och jag är fortfarande tillsammans med den man som jag träffade för dryga tio år sedan och jag har ytterliggare två söner med denna man och jag lever fortfarande med samma man än idag, och att jag även arbetar som egen företagare...
ja listan kan göras väldigt lång ,men det blir en annan historia det och det kommer jag att ta upp mi ett annat skede härute....forts.följer...


Nåväl, det var lite men långt här idag, men jag återkommer med uppföljaren till detta snart igen...
Ni därute får hållas till tåls ett litet tag till...

Mycket nöjesläsning...med mera...

Tack! och återkom gärna tillbaka hit och läs...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar